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第57夜です。
今回は、墨入れをしました。
ウオッシングと言う技法で「タミヤエナメル・艶消黒」を「X20」で薄めた物を凹に流し込んだり、塗りこみたい場所に塗ったりした後、半乾きになったら「X20」を染み込ませたウエスで凸部分をふき取ります。すると写真の様に凹部分に黒が残ると言うものです。
これにより陰影が出来るので立体感が増す効果が出ます。
問題はエナメルと素材の相性が悪い部分がある様で少し心配でした。
案の状、左手の甲が割れましたので瞬間で修復しました(表裏油性アクリルで塗られている部分はコーティングになり平気なのかなぁ?)今後も様子見です。
これで、約90%程完成しました。
後は「B・シールド」を作れば完成かなぁ?
今夜も時間が来た様です。
(Ver.Eng)
This time, I in to the In ink.
I used a technique referred to as "Washing".
After Dari poured into a concave what you were diluted with "Tamiya enamel matte black + X20", has been removed or painted to wipe the convex part in the "rag soaked the X20" in a semi-dry state.
Then, the recessed portion "matte black" is left like a photograph.
The effect of three-dimensional impression increases shadow because I can This appears.
Problem was worried about as there is a bad part of plastic material compatibility with enamel paint.
I repaired with instant status of draft, left the back of the hand was therefore broken.
(Part that has painted the front and back in the "oil-based acrylic" I wonder if such pleasure becomes the coating?)
It is a wait and see in the future.
Now, about 90% more now complete.
Is it complete if you make a "B · Shield" After?
Time is like coming tonight.